Deltagerbrev til Sommerlejr 2021

Vi glæder os helt enormt meget til at skulle på sommerlejr igen! Her følger lige lidt praktisk info.

Ankomst lørdag den 3. juli kl. 16

Afhentning igen fredag den 9. juli kl. 17

Adresse på lejren: Mølkærlejren, Mølkærvej 4, Søbyvad, 8450 Hammel

OBS. Eventuel Post kan afleveres (hemmeligt) til en leder ved ankomst til lejren. Dag for aflevering skrives på. Da vi allerede sørger for slik, is og kage på lejren, behøver dette næppe hverken sendes eller pakkes med.

TUT

Tur er slikbutikken på sommerlejr, hvor man 1 gang om dagen kan købe lidt lækkert.

Da der er blevet plads i budgettet, har vi valgt at gøre de 60 kroner til TUT til en del af den betaling man allerede har betalt til lejren. Der skal altså ikke betales ekstra til slikbutikken/TUT.

Corona-retningslinjer

Vi følger Sundhedsstyrelsens råd om hyppig hygiejne og udluftning på lejren. Hvis en leder eller et barn udviser symptomer vil pågældende desuden straks skulle tage hjem og rådes til at blive testet for at opspore mulig smitte. Ledere er desuden opfordret til at blive testet (eller have coronapas på anden vis) inden lejren. Det samme vil vi gerne anbefale til alle der kommer med, men vi sætter det ikke som et krav.

Når man som forælder afleverer eller henter sit barn, vil vi gerne gøre opmærksom på at holde afstand samt spritte/vaske sine hænder af før man eks. begynder at lægge lagen på madrassen for sit barn (måske de også kan selv).

Hjemve

Husk at man som forælder trygt kan sende sit barn afsted på lejr med overnatning. Jo tryggere forældre, des mindre hjemve – forhåbentlig. Tal eventuelt med jeres barn om, at bliver man ked af det, så kan man gå til en af de voksne og tale om det. Vi prøver altid at klare hjemve på lejren, og forsøger så godt vi kan at hjælpe barnet tilbage til en god lejr. Barnet skal derfor ikke selv ringe hjem uden en leder, da dette skaber forvirring og utryghed for alle parter. Det er naturligvis helt okay med ”godnat” beskeder, men hvis det er hjemve og lyst til at tage hjem, vil vi gerne være klar over det så vi kan hjælpe med at løse det.

Kontakt under lejren

Har man brug for at kontakte en leder akut omkring sit barn, mens vi er på lejr, kan man ringe til Carina (kredsleder) på 50493097.

En anbefalet pakkeliste følger på næste side…

Lørdag

Normalt går vi i blåt, men lørdag aften spiller Danmarks fodbolddrenge som i nok ved landskamp mod Rumænien. Vi tænker at vi skal se kampen på storskærm sammen mens vi spiser aftensmad, og derfor må man gerne tage rødt (og hvidt) tøj med til denne festaften. Har man et Dannebrog eller to liggende kan dette også tages med.

Pakkeliste

- FDF skjorten +march & lejr

- Lagen

- Sovepose (el. dyne)

- Liggeunderlag (væbner+ eller hvis man som pus/tum/pilt måske vil sove ude en dag)

- Lange bukser

- Shorts

- T-shirts

- Varm trøje

- Jakke

- Evt. regntøj

- Undertøj

- Strømper (+ et par strømper som må smides ud, hvis man har, til aktivitet)

- Nattøj

- Tandbørste + tandpasta

- Håndklæde

- Shampoo/balsam

- Solcreme + evt. kasket/solbriller

- Sneakers

- Sandaler

- Sygesikringsbevis (afleveres til en leder)

- Evt. regntøj + gummistøvler

- Evt. vandresko (kun væbner+)

- Evt. medicin (gives også eventuelt til en leder hvis brug for hjælp med det)

- Evt. mobil + oplader

OBS. Pak meget gerne tasken sammen med dit barn, eller lad dem pakke den. Så ved de hvad de har med, og hvordan det hele kan være i tasken.

OBSS. Væbnere+ skal pakke i en god rygsæk, som de selv kan bære til 1 overnatning. Det vil være den store rygsæk og ikke en lille, man tager med på hike, da bæresystemet som regel er bedre. Plus spisegrej.